2008. július 4., péntek

Gyerekszáj MaRékától

Ádám nagyon szeret focizni, és a lakásban sem tudja visszafogni magát. Egy este nyugodtan telefonáltam, amikor a nagy zajról hallom, hogy a hátam mögött Ádám a focival telibe találta a lámpát. Mérges arccal hátrafordultam, és azt hittem, hogy egy megszeppent, bocsánatkérő gyereket fogok látni. Ehelyett:
- Na most a kulcstartó jön! - felkiáltással egy hatalmas és hibátlanul célzott lövéssel telibetalálta a szoba másik oldalán függő kulcstartó szekrényt, az kiesett a falból és a kulcsok égtelen csörömpöléssel szerteszét röpültek... (bevallom, nem tudtam tartani a Szigorú Anya Tekintetet)

Ádám (6 éves) falun nyaralt a nagyszülőknél. Egyik délután meghallotta a szomszéd kislány hangját, és egyből szaladt a Mamához:
- Mama, átmehetek Mónihoz játszani?
- Persze, menjél csak!
Ekkor Ádám beszaladt a szobájába, felvette a legszebb rövidnadrágját, a kedvenc fehér pólóját, és úgy indult el. A mama csodálkozott:
- Ádám, miért öltöztél fel ilyen szépen? Átmehettél volna fürdőnadrágban is... Csak nem tetszeni akarsz valakinek???
Ádám megdöbbent arccal hallgatott, majd komolyan megkérdezte:
- Mama, honnan tudtad?

Ádám óvodástársa szerint az anyukákat három csoportban lehet osztani:
1. aranyos
2. közepes
3. mérges

- Anya, szerintem a Jutka mama nagyon féltékeny - mondta egyszer Ádám.
- Hogy érted ezt kisfiam?
- Hát úgy, hogy nagyon félt minket, hogy megfázunk, meg minden...

Ádám foci edzés után mindig almát kér, most is szokása szerint kiszalad és első szava:
- Kérek almát!
- Hűha, azt hiszem, elfelejtettem betenni!
- Hát ilyen anyát én még nem láttam!!!

Tomika két éves (időközben már három) kora ellenére már nagyon szépen beszél, és már ő is meglep minket kedves mondataival. Például:
- Anya! Miért mosod meg a hajad? Azért mosod meg a hajad, mert csipás?

Utazás előtt bepakoláskor:
- A cica is belekövetkezik a táskába?

Amikor meglátott egy szökőkutat:
- Jajj, de szép fröcskölés!!

Amikor egy ismerős kislány leült a pokrócunkra a strandon:
- Köszönöm Enikő, hogy itt vagy!

Képeslap nézegetés közben, amikor egy szép csipkés templomot talált:
- Anyu, nézd már, itt a Horgászbástya!

Zenehallgatásra támadt kedve:
- Anyu, tedd már fel az "öreg járgány szimatol"-t!

Amikor az építőkockák között talált egy kis piros henger formát:
- Anyu, tessék, ez neked való! Szájkenőcs.

Amikor nem engedtem neki, hogy ebéd előtt süteményt egyen, így fakadt ki:
- A csudába! Ez nem lehet igaz! Ez így nem jó! Ez hiba!

Mignon választásnál:
- Én azt a sütit kérem, ami tisztára be van pirosodva!

Reggelinél mérgesen:
- Áááájjj, vegyétek már ki a számból azt, hogy ne tudjak ásítani!

Elalvás előtt:
- Anya, simogass, nagyon sokáig simogass! Ez az én ajánlatom.

Nincsenek megjegyzések: