2008. augusztus 21., csütörtök

U.S. Air Force hibanapló

A "rikácsolások" a U.S. Air Force pilótái által lejegyzett hibák, amelyeket a karbantartók számára hagynak, hogy azokat kijavítsák a következő repülésig.
Íme néhány karbantartási panasz a pilóták részéről, valamint a karbantartók által adott válaszok.

(P) = Probléma (M) = Megoldás


(P) A legtöbb esetben ki kell cserélni a bal belső főfutómű gumiabroncsát.
(M) A legtöbb esetben kicseréljük a bal belső főfutómű gumiabroncsát.

(P) A berepülés OK, kivéve az automatikus landolást, mert az nagyon durva.
(M) Az automatikus landolás erre a repülőre nincs felépítve.

(P) A 2. sz. légcsavarból szivárog a kenőanyag.
(M) A 2. sz. légcsavar szivárgása normális - az 1. 3. és 4. sz. légcsavarnál hiányzik a normális szivárgás.

(P) Valami meglazult a pilótafülkében.
(M) Valamit rögzítettünk a pilótafülkében.

(P) Szivárgásra utaló jelek a jobb főfutóművön.
(M) Jelek eltávolítva.

(P) DME hangja hihetetlenül alacsony.
(M) Hangerő beállítva egy hihetőbb szintre.

(P) Döglött bogarak a szélvédőn.
(M) Élő bogarak megrendelve.

(P) A robotpilóta magasságtartó módban 200 láb/s süllyedést produkál.
(M) Nem tudtuk a problémát a földön előidézni.

(P) IFF nem működik.
(M) IFF sohasem működik OFF (KI) állásban.

(P) A súrlódó zárak megakasztják a gázszabályozó kart.
(M) Ezért vannak ott.

(P) Hármas számú hajtómű hiányzik*.
(M) Rövid keresés után a hajtómű a jobb szárnyon megtalálható.
* az angolban a miss egyaránt jelent hiányt és hibát is. A pilóta valójában arra panaszkodik, hogy kihagy a hajtómű.

(P) A repülőgép különösen viselkedik.
(S) A repülőgépet figyelmeztettük, hogy szedje össze magát, repüljön rendesen és legyen komoly.

(P) Target (célzó) Radar mormog.
(M) Target (célzó) Radart a szavakkal újraprogramoztuk.

Nincsenek megjegyzések: