2008. október 27., hétfő

Gyerekszáj

Családi összejövetelen egy 3 és egy 6 éves kisgyerek beszélget:
3 éves fiúcska: - Ti mivel jöttetek?
6 éves kisfiú: - Suzukival. És Ti?
3 éves fiúcska: - Mi autóval!

Balázsnak a szendvicse mellé szeltem egy pár karika zöld paprikát. Az egyiket a kezébe veszi, mutatja nekem:
- Anya, ha ezt megeszem, akkor fel tudok majd mászni a fára?
Mondom neki, hogy igen, akkor biztosan. Gondolkodik, gondolkodik.
- És hogy fogok lejönni?

Az oviban felvesznek rossz szokásokat a gyerekek, Balázs például rászokott, hogy köpköd. Próbáltam erélyesen fegyelmezni, de mivel nem igazán hallgatott rám, jött a következő lépés: bevontam apát is. Na, ő megmondta neki, hogy ha mégegyszer meglátja büntetés lesz...
Este fürdés után megint köpött a kissrác, és én persze rögtön szóltam apának. Ő el is kezdte mondani, hogy:
- Mit modtam Balázs, hogy ha még egysezr meglátom...
Erre Balázska tök lazán:
- Nem is láttad...

Mi mindig városban laktunk, és Balázska az állatkert "tanyasi-részén" látott csak csirkét, tehenet... stb.
Egyik falusi rokonunkhoz látogattunk el 2 éves kora utáni nyáron, ahol sok állat van: malacok, lovak... Megsimogatta Feri bácsival az összeset, és azzal jött ki az istálóból, hogy:
- Na, és hol az oroszlán?

Unokahúgomnak rendszeresen könyörögni kellett kaki ügyben, mert képes volt napokig tartogatni. Egy alkalommal anyukám megjegyezte a leányzónak, hogy neki az lenne a legnagyobb boldogság, ha Anika végre kakilna egyet.
A vasárnapi ebéd után Anika eltűnt a WC-ben, és meghagyta, hogy ne zavarjuk. Amikor anyukám nagymamai aggodalmától vezérelve mégis bekoppantott az ajtón, a következő párbeszéd zajlott le:
- Anikám édesem, minden rendben?
Erőlködő kis cérnahang: - Igen, mama.
- Mit csinálsz, drágám?
Halk, hősies nyögések, majd végül győzedelmes csobbanás: - Nagy boldogságot neked, mama.

3 éves múlt fiamnak hasmenése volt, ezért krumplit főztem neki. Amikor elé tettem, ezt mondta:
- Anya, tegyél rá főzeléket is!

Apja elég rossz állapotban jött haza a munkából, négyéves lányunk ezt látva átölelte a kisszéken kuporgó apját, és azt mondta:
- Apa, majd én adok neked energiát és meggyógyulsz..

Apa vette fel kamerával az eseményeket. A fiam durcás hangulatban volt. Rákiabált az apjára: - Nem akarom, hogy lekaramellázz!

Elsős gyerekem mondta a múltkor:
- Én azon töprengem az agyamat...

Mama kérdezett lánykámtól suttogva valamit, Katám (5 éves) fennhangon: - Mamaaa! Gyerek vagyok, nem hülye!

Rászóltam a 4 éves fiamra valamiért, mire ő mosolyogva megkérdezte tőlem: - Anya ez vicc volt?
Mondtam nem. A válasz kissé méltatlankodva: - Jellemző!

Nincsenek megjegyzések: