2008. június 26., csütörtök

Gyerekszáj MaRékától

Ádám egyre lelkesebb, ha lemehet a pincébe Apával és a fiúkkal zenélni. Egy ilyen alkalom után beszélgettünk. Megkérdeztem:
- Ádám, énekeltél valamit a mikrofonba?
- Nem, most csak komoly dolgokat mondtam.
- Például?
- Juhé!

Ádám 3-4 éves kora óta lelkesen veszi fel a telefont, és mindig ügyesen válaszol, vagy átveszi az üzeneteket. Egyszer éppen nagy vendégség volt nálunk, és csörgött a telefon. Ádám boldogan és büszkén rohant, hogy felvegye, majd a következő párbeszédet hallottuk:
- Halló, ki az?
- ...
- Halló, ki beszél?
- ...
- Mondja már meg a nevét!
- ...
Többszöri próbálkozás után kétségbeesetten:
- Jöjjön már ide valaki!!!
Átvettem a kagylót: Maurizio telefonált Olaszországból - ez volt Ádám első találkozása idegen nyelvvel. Látni kellett volna azt a pánikot...

Egy családi összejövetelen Ádám megkérdezte a nagymamámat:
- Mami Dédi, neked nincs férjed??
- Nincs kisfiam, nekem már meghalt a férjem.
- És bácsid sincs?

Ádám születésnapját ünnepeljük, a vacsoránál a felnőttek beszélgetnek. Épp arról van szó, hogy valakinek meghalt a férje. Ádám kíváncsian közbekérdezget:
- Kinek halt meg a férje? Ismerem őt? És az baj, hogy meghalt?
Papa elmagyarázza, hogy az mindig szomorú, ha valaki meghal. Erre Ádám:
- Még jó, hogy én nem haltam meg, ugye? És még jó, hogy nem ma!

Egy másik alkalommal a koleszterinszint került szóba a családi ebéd közben. Természetesen Ádám közbekérdez:
- Mi az a koleszterinszint?
Nem könnyű egy hatévesnek ezt elmagyarázni, de a mama megpróbálja:
- Tudod, ha valakinek magas a koleszterinszintje és rossz a szíve, abból baj lehet, meg is halhat.
- Mátyás király is úgy halt meg?
- ????????

Baba-mama halálát követő Karácsonykor együtt vacsoráztunk Jutka mamáékkal. Hirtelen Ádám meglátta a széken azt a sálat, amit Baba-mama szokott hordani és ijedten mondta:
- Baj van! Baba-mama meghalt és itthagyta a sálát!

Ádám és Apa együtt elmentek a Sugárba. Vásárolgattak, ettek fánkot, nézelődtek. Apa:
- Elvagyunk, mint a befőtt, nem?
Ádám gondolkozott, mert ezt a mondást nem ismerte még:
- A befőtt???
- Igen, a befőtt.
- Az üvegben?
- Igen. A befőtt is jól elvan az üvegben, nem?
- Persze. De csak, ha van rajta elég lé!

Az OBI-ban vásároltunk együtt, és amíg én a terítőket nézegettem, a fiúk kiválasztottak egy kerti lámpát. Mire odaértem hozzájuk, már nagy egyetértésben mutatták, hogy melyik lámpa tetszik nekik legjobban. Nézem, gondolkodom, hogy jó lesz-e, próbálok vele megbarátkozni, de Ádám gyorsan lerendezte a dolgot:
- Na, menjünk! Majd megszokod, anya!

Egy este Lacival elmentünk szórakozni. Emese jött át vigyázni a gyerekekre a barátnőjével, Eszterrel. A két lány fürdette a gyerekeket, előbb Tomikát, aztán Ádámot. Fürdés után egyikük törölte, másikuk a haját szárította, mikor Ádám megszólalt:
- De jó dolgom van, ma két lány szolgál engem!

Lacival Franciaországban voltunk síelni. Hazaérkezésünk után meséltem az útról, amikor Ádám közbekérdezett:
- Anya, nektek van Franciaországban is egy házatok?
- Nem kisfiam, mi csak egy hétig laktunk ott.
- És utána lerombolták?

Nincsenek megjegyzések: