2008. június 29., vasárnap

Gyerekszáj

- Ferike, melyek a legfontosabb olajlelőhelyek Romániában?
- A benzinkutak!

Biológia óra:
- Mi hajtja előre a hímivarsejtet?
- Ö.. .öö... a vágy!

A szegedi kislány vendégségben van a pesti nagymamájánál, s mivel ragyogóan süt a nap, leviszi a térre labdázni. Egyszer csak elpattan a labda, nem leli a gyerek sehol.
- No nézd - mondja a nagymama -, hisz ott van! Mögötted!
Mire a kicsi sértődötten:
- Dehogy öttem mög!

Julikát hangversenyre viszi az édesanyja. Amikor megkezdődik a koncert, a kislány a dobogóra mutat:
- Mama! Mi az ott a bácsi kezében?
- Hegedű.
- És ha szétfűrészelte, hazamehetünk?

Pedagógia
Hatéves kislányommal egyik nyári este a teraszon ücsörögtünk, és az eget bámultuk. Gondoltam elmagyarázom neki, hogy a hold alakja hogyan változik.
- Tudod, ha a hold egy "C" betűhöz hasonlít akkor fogy, ha egy "D" betűhoz, akkor nő. C mint csökken, D mint dagad. Most C betűhöz hasomlít, tehát csökkenő stádiumban van.
Ez nagyon felkeltette a figyelmét, és vidáman ismételgette:
- "C" mint cökken, "D" mint dagad.
Másnap este szintén a teraszon üldögéltünk, gondoltam kikérdezem az előzőnap tanultakról.
- Na kislányom, mondd meg nekem a hold nő, vagy fogy.
Felnézett az égre, és gondolkodás nélkül vágta rá. - Fogy!
- Helyes! - mondtam de hogy tudása alapos-e, még megkérdeztem: - És ezt miből állapítottad meg?
A lány kapásból vágta rá:
- Tegnap nagyobb volt.

Nincsenek megjegyzések: