2008. június 22., vasárnap

Gyerekszáj MaRékától

Két és fél éves volt Ádám, amikor télen szép nagy hó esett. Gondoltam, nagy élmény lesz neki a mély hóban járkálni, ráadtam egy kiscsizmát és kiengedtem a kertbe. Pár perc múlva látom hogy megáll és sírdogál.
- Mi a baj, Ádám?
- Anya, nem tudok járkálni, mindenhol gödör van!

Tomika születése előtt megkérdeztem Ádámot:
- Ádám, szerinted hogyan nevezzük el a kistesódat?
- Hát, majd megkérdezzük, hogy hogy hívják!

Tomika még a hasamban volt amikor Ádám komolyan megkérdezte:
- Mondd anya, van a kisbabán zokni?

Ádám rajzot készített az óvodában, aminek a "Balatonnál nyaraltam" címet adta. A rajz egy nagy kék irkafirka volt. Megkérdeztem tőle:
- Ádám, és hol vannak a fürdőzők?
- Hát, lemerültek a víz alá.

Ádám az óvodásokkal színházi előadáson volt. Kíváncsian faggatom.
- Mi volt az előadás címe?
- Mátyás király és az ördög.
- Na, és mi tetszett a legjobban?
- Az, hogy a Bence felbukott a fogasban.

Ádám elhatározza, hogy az 5. születésnapja után varázsol magának egy táltos paripát és azon elutazik majd Sárkányországon keresztül Meseországba, és nem is jön vissza ezer napig, hogy ne kelljen óvodába menni. Mindenkinek meséli, az emberek csodálkozva hallgatják.
- Tényleg, és egyedül mész el?
- Nem, Tomit is viszem.
- És Anya meg Apa nem fog nagyon sírni, ha itthagyjátok őket?
- Á nem baj, majd szület nekik másik gyermekük!

Este elmentünk szórakozni, Emese vigyázott Ádámra. Másnap megkérdeztem tőle:
- Jó volt Emesével?
- Igen, csak egy kicsit hiányzottál!

Emese mesélte, hogy azon este vihar volt, és elalvás előtt együtt nézegették Ádámmal a villámokat. Az egyik villám után csak nem akart jönni a dörgés, mire Ádám:
- Mi van, elromlott az ég?

Már régóta beszélgetünk, németezünk az étkezőasztalnál Ágival, Ádám türelmesen vár, de már nagyon unatkozik. Diplomatikusan odaszól Áginak:
- Otthon azt fogják mondani, hogy hol maradsz ilyen sokáig?.

Olyat játszottunk, hogy ki kell találni valakinek a foglalkozását úgy, hogy Ádámnak három megadott lehetőségből választhat.
- Na, akkor találd ki, mi Kánya foglalkozása? Kalóz, öltöztető vagy sörivóbajnok? Ádám rávágja:
- Sörivóbajnok.
- Nem jó.
- Akkor öltöztető.
- Igen. Honnan tudtad?
- Hát onnan, hogy van gyerekük.

Nincsenek megjegyzések: